KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Hari ni dah masuk bulan April..bulan ke empat dalam satu-satu tahun :) ini bermakna kita telah lalui 90 hari daripada 364 hari bagi tahun 2009 ini :).. bagi aku bulan april ni merupakan bulan yang penuh erti kerana dalam bulan ni kira-kira 24 tahun yang lalu aku di lahirkan :) terima kasih kat mak Pn. Mariam bt. Hj. Bodot gan abah En. Mian b. Wahab kerana tanpa kalian aku tidak tercampak ke dunia ini.. :)
Untuk pengetahuan..bulan ini juga merupakan bulan yang paling ramai kawan-kawan aku yang menyambut ulang tahun kelahiran nyer..dari kawan-kawan kat kawasan rumah, kawan-kawan masa sekolah dulu sampai la kawan-kawan kat office ni :)

Tapi yang paling syok ialah kawan-kawan kat rumah la..kerana kat lorong yang aku tinggal tu kawan-kawan yang sama umur ada 8 orang..yang paling best nyer 5 orang daripada kami lahir dalam bulan April ni..susah nak percayakan?..tapi ni lah kenyataan nyer..yang 2 orang lagi lahir bulan oktober dan sorang lagi aku tak pasti lak kerana dia jarang togther gan kitaorang..aku senaraikan tarikh lahir kawan-kawan yang satu lorong gan aku yang lahir dalam tahun yang sama gan aku :)

1 - Umie Kalsum bt. Yaacob @ Eira = 12 April
2 - Siti Zaleha bt. Mohd Rashid @ are_r = 17 April
3 - Aku la .. = 20 April
4 - Kembar aku = 20 April
5 - Mazli b. Bonet = 27 April
6 - Hidayati bt. Ahmad @ yaya = 17 Oktober
7 - Halilawati bt. Ali Piah @ ila = 23 Oktober
8 - Ammar b. Bawadi = tak dapat dikesan tapi umur dia sama gan kitaorang

Korang boleh bayangkan tak masa mak-mak kita orang ni tengah mengandung waktu petang-petang duduk lepak-lepak sesama jiran dengan perut yang memboyot mesti gempak habis..aku rasa perut mak aku paling besar kerana mengandungkan anak kembar iaitu aku gan kembar aku la.. :)

Masa sekolah rendah dulu kat Sekolah Kebangsaan Taman Koperasi Polis Fasa II dulu pun ada kawan yang sama tarikh lahir dia dengan aku..Mohd Aizul Shah Farid @ boy..cume aku lahir pagi kul 8.34 pagi kat Hospital Besar Kuala Lumpur dia lahir petang dalam kul 4.15 petang kat Hospital kat Kelantan..apa nama hospital dia pun aku tak tahu :)

Masa kat Sekolah Menengah Bandar Baru Sentul dulu pun ada gak yang lahir satu tarikh gan aku..Seetha a/p Narayan kita orang sama-sama lahir kat Hospital Besar Kuala Lumpur..

Dah masuk alam perkerjaan ni pun ada juga staff office ni yang sama tarikh lahir gan aku..Siti Fatimah bt Shariff @ Kak Chik..tapi dia ni senior aku..orang Negeri Sembilan :)

So..pada yang meyambut ulang tahun kelahiran korang pada bulan April..dengan penuh Ta' zim aku mengucapakan SeLaMaT MeNyAmBuT UlAnG TaHuN :) SEMOGA DI PANJANGKAN UMUR, di murahkan rezeki, DI REDHAI ALLAH SEPANJANG MASA, dan sentiasa dapat menjalani hidup yng lebih sempurna di dunia ini :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)