KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Ahad, Januari 31, 2010

SaTu jAnJi

novel karya Ramlee Awang Murshid nie sebenarnya sepupu aku yang rekemen suruh baca coz dia cakap best cerita dia nie..coz selalunyer aku pakai baca ajer novel yang tajuk nyer macam best :) so lepas sepupu aku bagi tau pasal pengarang nie aku pun cari la novel-novel dia..:) setiap novel Karya Ramlee Awang Murshid nie ade tagline "NOVELIS THRILLER NO.1 MALAYSIA" so dah tagline nyer macam tu aku ingat mesti best cerita dia nie..so aku pun baca la novel nie..memang best tapi leh bagi 3 1/2 bintang ajer sebab ape? korang baca sendiri da nilai o.k.. :) aku xleh nak komen coz nanti kn saman :( coz nie pun without permission dr owner dia :)

Balas dendam, pencarian keluarga kandung, keadilan, kasih sebuah percintaan, air mata dan kesetiaan, air mata dan kesetiaan seorang lelaki yang bernama suami, adalah satu janji yang melingkari kehidupan Luqman. begitulah janji Luqman yang tidak pernah sekali-kali berundur walaupun banyak rintangan dan cabaran yang menjadi liku kehidupan, penuh ranjau berduri.

Tragedi pembunuhan arah Luqman, telah membuka satu rahsia yang menjadi hijab jalur pengkhianatan. Pada ketika inilah Luqman menemui Adelia Mustapha. Kerana cinta, Luqman berjanji untuk mengenali wanita itu. Dan kerana janji itulah Luqman melamar Adelia. Luqman dan Adelia kemudian diijabkabulkan. Kasih dan cinta Luqman rupa-rupanya menjadi racun berbisa dihati Adelia.

Janji yang begitu teguh dihati Luqman akhirnya membawa musibah. Dengan segala kudrat, Luqman berusaha untuk bangkit untuk menggapai janjinya semula. Dan dihadapanya ada seseorang yang menghulurkan tangan untuk membantu Luqman melaksanakan satu janji yang pernah terungkai.

"
PuTaRaN MaTaHaRi dAn bUlAn mEnGgElIlInGi bUmI TiDaK PeRnAh bErUbAh dArI PaKsInYa. dAn 24 JaM SeHaRi SeMaLm yaNg dIpErUnTuKaN tIdAk pErNaH BeRgAnJaK WaLAu sEsAaT PuN"

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)