KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Sabtu, Februari 27, 2010

Lain Padang Lain Belalang

LAIN TEMPAT LAIN RAGAMNYA..tu yang dapat aku katakan coz sewaktu ke Kelantan 19-21 Feb 2010 aritu satu lagi pengalaman baru yang aku dapat..lepas dah habis Bengkel PTD petang sabtu tu..Tok Ketua Kampung Sungai Petai, Pasir Puteh, Kelantan tu ajak geng-geng PTD aku.. Tuan Haji Azri, En. Nasa & En. Maliki ke Tok Bali.. ade satu-satu nyer kedai ikan bakar kat Kelantan nie yang bakar ikan lain dari yang lain..sebab baca kat bawah



nie..tokey kedai ikan bakar tu la..:)..seronok dapat g jalan-jalan tempat orang nie..makin banyak yang tersingkap tentang apa-apa yang kita tak tahu..



ini lak bos besar ikan tu..Tuan Haji Azri.. berjalan dengan bos besar nie seronok betul coz macam-macam yang dia tahu..kalau bab makanan nie jangan cakap la..cakap ajer semua dalam kpale dia..dia jugak la yang menghabiskan makanan yang terhidang depan mate :)

nie la cerita nyer...lepas ambil ikan-ikan dalam box nie..terus basuh ikan-ikan atau seafood yang kita pilih tu..


nie yang lain dari yang lain nyer..korang tengok tempat nak bakar ikan tu..korang pernah tengok cara bakar yang macam nie??? setahu aku tungku yang diaorang wat bakar ikan tu digunakan untuk bakar kertas masa orang cina mati kan??? tapi kat sini dibuat untuk bakar ikan...menarikan???


bertambah menarik..lepas-lepas siang ikan tu..terus diaorang bakar..tak payah nak lumur kunyit ke, garam ker, so on n so on ke..pastu tak payah nak susah-susah balut daun pisang :).. tapi dah siap bakar tu makan memang sedap sangat rasa ikan betul-betul

cube koran tengok tuuuu...ppppeeeerrrrrgggghhhh memang mavlezzz :) jom makan sekali :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)