KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Ahad, Jun 27, 2010

hatiku DI harujuku

Dah lama tak post pasal novel2 nie coz kesibukan dengan tugas ngan perkara-perkara yang berlaku disekeliling skunk nie :) jadi kesempatan yang ader kali nie aku nak post cerita pasal novel terbaru yang dah aku khatamkan..novel nyer bertajuk HATIKU DI HARUJUKU :)

Masa memula jumpa kat library dulu memang minat sangat nak tahu apa yang dimaksudkan dengan HARUJUKU tu..coz mesti ader somethingkan?? rupa-rupa nyer HARUJUKU nama tempat kat Jepun :) al-maklumlah walaupun dah merata negara aku g tp Jepun nie tak sampai lagi.. :( keseluruhan jalan cerita nie berkisar di Jepun n Malaysia :)

Best gak novel nie.Karya Ramlee Awang Murshid setebal 576 m/s memang penuh dgn suspen..memang sesuai ngan tagline dia..Novelis Thriller No. 1 Malaysia :) tp sebab aku pakai post ajer novel nie so xleh nak tulis lebih2 :) hihihi.. :)

Ryu-Watanabe berasa tidak dirahmati, lahir dipenjara dan membesar di rumah kebajikan. Dia seorang yakuza yang digeruni. Malah, seorang samurai yang mahir bermain pedang. Jenayah adalah gelanggang permainannya dan penamat pada permainan itu adalah maut.

Sabrina tertarik mendengar kisah cinta yakuza~Ryu-Watanabe dan Noriko. Ia bagaikan sebuah mitos yang tidak pernah terungkai. Tersimpan menjadi sebuah rahsia yang tidak pernayh terbongkar. Terpengaruh dengan kisah itu, Sabrina bersetuju dengan pelawaan Murni untuk melancong ke Tokyo. Di Harujuku, mereka mencari Ryu-Watanabe.

Dan, bagikan kebetulan...saat inilah Ryu-Watanabe muncul. Benih cinta tumbuh subur walaupun ia bukan pandang pertama. Noriko cemburu dan berdendam. Akhirnya, cinta tiga segi itu menjadi percintaan berdarah. Tou Aii atau pedang cinta menjadi saksi pertumpahan darah itu berlaku. Cinta tidak selalunya indah. Ia kadangkala berkalang noda.

Hatiku di Harujuku adalah debaran mengasyikkan sentuhan Awang Murshid. Diwarnai cerita cinta yang menggugah hati. Pertarungan yang mencemaskan, suspens, konflik jenayah sebuah kisah keluarga menyayat hati. Sayonara-ungkapan yang tidak akan anda gemari!

"NaLuRi MeRuPaKaN SaTu SeNtUhAn JiWa YaNg aMaT IsTeMeWa. kAdAnGkAlA iA MeNgGeRaKKaN SeSuaTu yAnG TiDaK dIkEtAhUi"

Aii shite ru..

Hatiku Di Harujuku..biar betapa jauh hatiku sentiasa di sisimu..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)