KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Khamis, Julai 29, 2010

Amanah Saham :)

memang tersentuh dgn Halaqah : Sentuhan Qalbu hari selasa aritu..tajuk nyer simple ajer.. amanah saham.. tapi pengisian nyer amat mendalam.. kalau sekali baca kita beranggapan amanah saham dalam bentuk pelaburan yang selalu kita dengar dan yang kita telah sedia maklum iaitu Sham Amanah Didik la..Amanah Saham Bumiputera la.. Amanah Saham Wawasan la.. N macam-macam amanah saham yang lain..

Tapi sebenar nyer Amanah Saham yang dikupas adalah ANAK dijadikan saham nyer..yang mana ALLAH memberi AMANAH kepada ibu bapa untuk membuat pelaburan kepada anak itu dengan didikan yang diberi dengan tunjuk ajar yang diberi dengan bimbingan yang diberi dengan ilmu pengetahuan yang diberi.. untuk menjadikan anak yang berguna anak yang berjaya anak yang mampu mengembirakan kedua ibu bapa nyer...

Andai kita gagal mengurus niagakan saham yang ALLAH berikan tersebut mungkin nak tersebut membawa kemudaratan kepada ibu bapa nyer mungkin membawa kecelakaan kepada ibu baca nyer mungkin tidak mampu mendatangkan sebarang manfaat sepanjang hidup nyer..

Seperti kata Ustazah Dr. Robiah K. Hamzah dalam Halaqah tu..
"Bara Walaupun Panas..Gemgamlah Hingga Lebur Jangan Anak Yang Tersungkur"

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)