KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Sabtu, April 14, 2012

Novel : Dia Tidak Berdosa


Alhamdulillah..dalam sibuk2 dengan kije yang makin melambak dapat gak aku abiskan Novel : Dia Tidak Berdosa nie.. karya hasil nukilan Puan Hajjah Ruhayah bt Hj. Mahmod @ Puteri Andalas. Novel setebal 629 m/s nie di dokong oleh Karen@Kay@ Nur Khalidah, Khalid Adlin, Malita, Intan Rahayu. Inah, Eizlan, Ayman, Chris, Crissy ngan ramai lagi la..

Jalan cerita yang agak heavy coz banyak sangat konflik yang tidak berkesudahan..& plot yang agak menyedihkan bila Kay meninggal dunia dan jenazah nya dibawa pulang ke rumah..kalau korang menjiwai cerita nie memang leh menangis klau baca plot nie :( ngeee..

meh baca sinopsis Dia Tidak Berdosa nie.. 

"Kehidupan Kay @ Nur Khalidah penuh ranjau, onak dan duri. Sarat pula dengan dugaan tanpa henti. Bermula dengan memilih agama Islam sebagai pegangan diri, dia terus-terusan diuji, disisih daripada keluarga angkat yang dikasihi dan mengasuhi.

Namun..dia tetap gigih. Jatuh, bangun dan berdiri memegang teguh pada agama, kesetiaanya kepada Khalid Adlin, suami yang dihormati, kasih kepada zuriat kurniaan-Nya, Intan Rahayu yang diasuh berbudi pekerti tinggi.

Namun..kesetiaan Kay diragui. Kay mati ketika mempertahankan agama dan maruah diri. Meninggalkan suami dan anaknya mendepani pembongkaran rahsia kematianya yang penuh misteri dan tragedi."

nak tahu keseluruhan cerita nie korang kena baca sendiri la o.k :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)