KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Jumaat, Julai 27, 2012

aHlAh wA-sAhLaN Ya rAmAdHaN 1433 H


Alhamdulillah..Ramadhan yang kita tinggalkan hampir setahun yang lalu akhirnya menjelmakan wajahnya untuk sekelian kalinya.. bulan yang ALLAH janjikan 1001 rahmat dan kenikmatan di dalamnya ini  menyengah sekali lagi untuk terus menawarkan hadiah-hadiah yang tidak ternilai harganya untuk diraih umat manusia yang beriman.. Rasulullah S.A.W selalu memberikan beberapa nasihat dan pesanan tatkala memasuki Ramadhan..antaranya :)

"Inilah bulan ketika kamu diundang menjadi tetamu ALLAH dan dimuliakan oleh-NYA. Di bulan ini nafas-nafasmu menjadi tasbih, tidurmu ibadah, amal-amalmu diterima dan doa-doamu diijabah. Bermohonlah kepada Allah Rabbmu dengan niat yang tulus dan hati yang suci agar Allah membimbingmu untuk melakukan shiyam dan membaca Kitab-Nya"

Barangsiapa memberikan makanan berbuka seseorang yang berpuasa, adalah yang demikian itu merupakan pengampunan bagi dosanya dan kemerdekaan dirinya dari neraka. Orang yang memberikan makanan itu memperoleh pahala seperti orang yang berpuasa tanpa sedikitpun berkurang"

"Dialah bulan yang permulaannya rahmat pertengahannya ampunan dan akhirnya pembebasan dari neraka"

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)