KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Isnin, April 27, 2009

PTD d' Rinching Tengah


kambing N ikan keli

24-26 April 2009 aku terlibat lagi dengan Bengkel PTD di Kampung Rinching Tengah. Group aku kali ni semua nyer bos-bos besar yang memang dah hardcore dengan Bengkel PTD ni. En. Nor Azman gan Ust. Shah ni merupakan pelopor yang mula-mula menjalankan Bengkel PTD ni..jadi senang sikit kerja aku. Selain tu dapat timba pengalaman baru untuk mengendalikan bengkel ni kerana selalu ikut orang yang berlainan skill penyampaian dia orang berlainan.

Bengkel kali ni memang best kerana potensi kampung ni banyak bersumberkan ternakan. Macam mana yang aku pernah cerita sebelum ni aku ni memang orang bandar jadi bila dapat masuk kampung ni macam jakun sikit :) jumpa benda-benda yang pelik semua nak disentuh nyer..sampai orang-orang yang bawa melawat kawasan kampung ni geleng kepala tengok gelagat aku..yang offer terus tinggal kat kampung ni pun ada..:)

Yang lebih menyeronokkan buat bengkel di kampung ni ialah bila dapat masuk satu kawasan ladang yang berpuluh ekar luasnya yang dikelilingi Pokok Getah, Pokok Durian gan Pokok Manggis..memang kampung giler :). Pastu kat ladang ni juga di ternak Angsa, Ayam, Kambing, Ikan Keli gan yang paling best ada Rusa.. :)..pastu ada sorang penduduk kampung ni dia bela beratus-ratus ekor Burung Terkukur, Terkukur Putih gan Burung Merbok..kalau ikut apa yang dia cerita burung-burung ni dia tangkap di hutan-hutan kat Malaysia ni.. :)

Gambar kat bawah ni korang boleh tengok ape yang aku cerita ni..

bUrUnG tErKuKuR

aNgsa, KAMBING, lembu, KELI

nie yang paling best..ANAK ruse NANI

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)