KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Selasa, Disember 08, 2009

SeTeLuS ImPiAn

mmm :) masih meneruskan kedegilan aku untuk masuk kan novel-novel yang aku baca "without permission from the owner buku nie" SETELUS IMPIAN hasil karya Zulaila Zakaria..setebal 579 m/s sarat dengan konflik yang seakan tidak ada kesudahannya :( .. banyak novel yang aku dah baca tapi aku rasa novel nie rasa lain sikit coz..

1)
penulis yang satu nie suka dengan nama-nama yang sedap di sebut coz menampilkan..Puan Sri Puteri Liyana Qaisara, Tan Sri Ahmad Hisyam Aliyan, Puteri Aina Qistina, Aliyan Qairi Mustakim, Puan Ain Hawani, Fahim Zain, Amirul Kkairil & banyak lagi la dah tak larat aku nak menghafal nyer :( sedap-sedap kan name diaorang nie? :) bukan sahaja nama pendokong cerita nie sedap disebut.. :)

2)
ayat-ayat dalam novel nie pun jiwang gak :) huhuhu
"Mimpi yang hilang mungkin tidak akan pulang walau berkali kita mahu dia datang. Namun begitu kita masih ada mimpi yang lain yang diimpikan"

"Dalam hidup kita, kita tak dapat mengelak sebarang pertemuan dengan orang di sekeliling hidup kita. Setiap pertemuan biasa dan tidak kurangnya juga ada juga pertemuan luar biasa. Namun sebagai manusia, Allah telah bekalkan kita dengan akal fikiran dan hukum batasan dalam pergaulan. Jika kita leka maka kita akan lupa dimana letak diri kita"

"Jangan kerana kepahitan hidup di masa lalu menjadi batu penghalang pasa perasaan kasih dabn sayang. Perasaan itu adalah satu anugerah Tuhan yang paling berharga dalam hidup kita"

"Jangan lukakan hati orang lain semata-mata kerana hati sendiri terluka. Mungkin kita akan gembira pada hari ini tapi suatu ketika nanti rasa itu akan bertambah luka dan parah di hati dan ia akan memakan diri sendiri"

KALI NIE MALAS NAK MUATKAN SINOPSIS COZ AYAT-AYAT DIATAS CUKUP MENGAMBARKAN PERJALANAN CERITA INI :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)