KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Khamis, Mei 14, 2009

Belacan

korang mesti tahu kan dah tajuk nyer ade kat atas kan? masa ni aku kat Kedah lagi..ni malam terakhir aku kat sini jadi kawan-kawan sibuk nak beli ikan masin maka nyer kami ke Tanjung Dawai..orang lain dah berkeluarga boleh la nak shoping barang dapur ni..jadi aku merayap-rayap aje kat kedai-kedai yang ada kat sini..tu yang nampak sorang makcik ni tengah menguli belacan menjadi ketulan-ketulan kecil :) so aku saje nak tunjuk kat korang yang baca blog aku ni pasal belacan.. :) tengok la gambar-gambar di bawah ni o.k :)

pengusaha menghantar belacan yang telah siap di proses kepada makcik ni untuk proses seterusnya :)

makcik ini akan menbentuk belacan menjadi kiup-kiub yang kecil

inilah bentuk belacan yang telah dibentuk menjadi kiub-kuib sebelum di packing untuk jualan :)

0 ulasan:

Catat Komen

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)