KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Rabu, Jun 03, 2009

4 jam di Penjara Kajang



nie..Pintu Utama Penjara Kajang

Hari ni aku ikut Ustaz Kamarulzaman ke Penjara Kajang dia kene sampaikan ceramah agama..dah kat office ni tak berape nak ada kerja aku follow la ustaz ni g bagi ceramah.

Ni kali pertama aku menjejekkan kaki kat penjara nie..al-maklumlah orang baik..no point nak di sumbat ke penjara..hahaha..:) sampai jer kat Pintu utama dia kita kena lapor diri..I.C akan di scan..tak sampai seminit keluarlah kat yang kat bawah nie..canggih betul teknologi sekarangkan?

baca betul-betul..Pas PELAWAT..bukan Pas BANDUAN :)

lepas ajer pintu utama tu kitaorang di eskot 3 orang pegawai penjara..dah macam VIP lak..:) macam yang korang tengok dalam TV tu keadaan nyer memang same..nak ke Sel Pesalah kita perlu melepasi 4 pintu berjeriji..dah lalu kat situ siap dapat tabit hormat lagi..:)

nak ke tempat ceramah ni kena lalu kat sel-sel pesalah tu..macam-macam ragam pesalah yang dapat aku tengok..sampai nak potong kuku pun ade tempat khas nyer..kebetulan masa aku lalu tu pesalah tidak dikurung dalam sel..jadi nyer dah nampak kitaorang semua pesalah tu berbaris nak bersalam dengan kita orang..betul-betul macam VIP..dah la kene eskot pastu orang berbaris nak salam lak..lalala :) sampai kat bilik ceramah semua penghuni penjara yang nak dengar ceramah bangun sambut kitaorang lagi..:)

Lepas ceramah N nak balik pesalah-pesalah ni berbaris lagi nak salam lagi..Macam-macam gelagat yang aku tengok..sampai naik syok lak..tapi yang paling best sebelum balik kitaorang dijamu masakan yang dimasak sendiri oelh banduan..dapat la aku makan ayam goreng crispy, telur masin, kangkung goreng udang kering, ngan ikan kembung masak lemak..sedap diaorang masak..dah ade depan mate aku pelahap jer la coz pagi tu minum teh ajer :)

walaupun lebih kurang 4 jam ajer kat penjara ni..macam-macam yang aku dapat perhatikan, banyak pengalaman yang leh dijadikan iktibar dan ade lagi cerita nyer..aku post dalam tajuk lain o.k..tapi memang seronok dapat masuk penjara nie:)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)