KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Isnin, Jun 08, 2009

T.Q ALLAH :)

Alhamdulillah..bersyukur sangat pada ALLAH hanya tu yang dapat aku ucapkan di atas ape yang berlaku semasa aku ngan kawan aku Ewan nak ke Kuala Pilah ari sabtu aritu coz kereta aku problem..memang dah 2-3 hari sebelum tu kereta aku ni dah problem ingat problem kat spark plak @ cable spark plak so mase sampai kat semenyih tu aku g workshop tukar spark plak coz dulu dah pernah jadi sekali so aku rase problem ni same cam kes dulu gak..lepas dah tukar jalan lebih kurang 10KM problem ni jadi lagi.. :(

Tapi aku teruskan kan gak la coz kereta ni still can bergerak cume sekali-sekala jer jadi nyer..sampailah ke Stadium Paroi N.9 memang drop giler nak naik bukit pun tak boleh..aku ingat nak teruskan jugak kalau-kalau kat depan sikit ade workshop..nasib aku agak baik coz ade bengkel kereta..tapi bengkel ni hanya untuk repair kereta xcident ajer..nasib baik gak tauke tu bagi tahu kat depan dah tak ada workshop..aku kena patah balik ke arah Stadium Paroi tu kat situ ade workshop..

Nasib baik lagi masa aku sampai tu ade satu workshop tak tutup lagi yang lain semua dah tutup coz masa aku sampai ni dah dekat pukul 2 petang..lepas aku bagi tahu masalah kereta aku ni pomen tu cakap kalau nak repair makan mase kurang-kurang pukul 6 petang baru siap..makkk aiii..lame nyer..dah la kita orang lewat..orang yang nikah pun dah selesai..takan kul 6 baru nak datang rumah kenduri nie..aku pun tanye lah kat pomen ni kalau ade kereta yang leh kitaorang pinjam sementara dia nak repair kereta aku nie..nasib baik lagi pomen ni bagi aku pinjam kereta dia :)

Masuk ajer kereta..tengok-tengok dia pakai kereta manual..ppeeerrrggghhh.. nasib baik aku masih reti bawa kereta manual walaupun dah 4 tahun bawa kereta jenis auto nie..coz kawan kau si Ewan ni langsung tak tahu bawa kereta jenis manual nie..mangkuk ayun betul! kalau tak tahu bawa kereta manual ni jawapan nyer tersadai la kita orang kat workshop nie :(

Nasib baik kita orang patah balik cari workshop dulu coz lepas ajer bengkel yang aku cerita tadi dah kawasan Bukit Putus! jalan nyer satu line sahaja kalau aku teruskan jugak tadi sure kereta aku sangkut kat bukit ni..kalau la rosak masa tengah mendaki ni habis la orang lain marah kat aku coz memang tak ada tempat nak park kereta kalau rosak!

Tapi alhamdulillah aku bersyukur sangat-sangat pada Allah atas semua kesenangan dari semua kesulitan yang aku hadapi..walaupun sampai lewat tapi kita orang sampai jugak kat rumah kenduri nie..bukan bab nie ajer sepatut nyer kita orang nak ke Kuala Pilah cari bank nak cucuk duit tapi kat area Paroi tu ade stesen Petronas yang ade sediakan mesin ATM so tak perlu kita orang susah-susah! Nasib kita orang baik lagi sekali coz kereta aku siap dalam kul 5.15 petang..so lepas ajer kereta siap kitaorang terus balik ke KL..so Terima Kasih Allah atas segala semua ini :)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)