KeLiNcIcOmEl

nAiK JaNgAn mEmIjAk LaWaN...JaTuH JaNgAn mEmAuT KaWaN

Isnin, Jun 01, 2009

pesona rindu

"dah lama aku tak post pasal novel..coz sepatut nyer nak terbitkan ape-ape kandungan novel ni kena dapat kebenaran tuan nyer dulu tapi aku tak buat pun..huhuhu..so post kali ni pun bedal jer la coz dah banyak novel yang aku bace dan aku nak kongsi ngan korang"


Karya Syarifah Abu Salem ini di di dokong oleh Fazlan, Najmah & Darina..dan di bantu oleh Ustaz Syakir, Dato' Shauki, Datin Saidah, Mak Bedah, Haji Wahid, Tan Sri Ibrahim, Irah dan Kamal..cerita ini berlatar belakangkan KL-Kuantan :)

Rindu bertandang ketika masing-masing didakap kesepian. Fazlan ditinggalkan Darina, isteri yang obsesi terhadap cinta, cita dan impian. Najmah pula memutuskan pertunangan kerana tidak menyintai jejaka pilihan keluarga. Keputusan Najmah mengundang senketa. Dia terpinggir dan kepulangan nyer tidak diharapkan.

Fazlan hadir memberi kedamaian. Persahabatan bertukar menjadi kekasih. Najmah membayangkan dia hanya menghormati Fazlan sebagai majikan. Namun cinta dihatinya kian berputik biarpun dia tahu Fazlan adalah suami teman baiknya sendiri.

Selepas lima tahun di luar negara, Darina kembali semula. Ternyata cintanya terhadap Fazlan tetap ada. Bagaimana Fazlan harus menerima Darina semula? Sedangkan dalam masa yang sama cinta nya terbahagi dua untuk Najmah juga. Lalu Fazlan merahsiakan perkahwinan ini.

Najmah diburu rasa bersalah. Dia telah mengkianati kepercayaan Darina untuk menjaga Fazlan. Bagi Najmah cintanya hadir hanya sementara. Tidak lebih dari sebuah pesona.

Fazlan dalam dilema, siapakah yang lebih dicintainya? Najmah atau Darina? Namun bagi Fazlan dia tidak rela kehilangan kedua-duanya sekali. Akhirnya Najmah megambil keputusan untuk kebahagian Fazlan dan Darina. Namun, pengorbanan Najmah dan Darina juga membawa kebahagian kehidupan mereka.

"yang xbest novel ni ending of the story dia memang out :( cume jalan cerita dia memang thrill giler..memang susah kalau tak nak bace :)"

0 ulasan:

Catat Ulasan

Recent Posts

PrInSiP Ku...

bErUnDuR BuKaN BeErTi mEnGaLaH TeTaPi mEnYuSuN StRaTeGi uNtUk MenErUsKan pErJuAnGaN :)